Regulamin
REGULAMIN Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Edukacja – Prawo – Psychologia” PARADOGMA
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Ogólnopolska Konferencja Naukowa PARADOGMA „Edukacja – Prawo - Psychologia” odbywa się w dniu 24 czerwca 2025 roku (dalej jako „Wydarzenie”).
2. Organizatorem konferencji jest Stowarzyszenie PARADOGMA ul. Sadowa 18C/21, Sanok, REGON: 541615228 NIP: 687-198-68-69 (dalej jako „Organizator”) przy współudziale Uczelni Państwowej z siedzibą w Sanoku, ul. Mickiewicza 21, 38-500 Sanok, NIP: 687-17-40-766 oraz Uniwersytetu Śląskiego z siedzibą ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice (dalej „Współorganizatorzy”).
3. Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że wzięcie udziału w Wydarzeniu i wstęp do budynków oraz na teren, gdzie odbywa się Wydarzenie (ust. 5 poniżej) jest równoznaczny z zaakceptowaniem Regulaminu.
4. Szczegółowe informacje o Wydarzeniu i programie znajdują się na stronie internetowej Wydarzenia: https://www.facebook.com/events/650291551302984 oraz www.paradogma.pl
5. Wydarzenie odbywa się w wyznaczonych częściach jednostek organizacyjnych Uczelni Państwowej im. Jana Grodka w Sanoku (dalej jako: „UP”):
1. Aula Centrum Sportowo-Dydaktycznego,
2. Dodatkowe sale będące własnością UP.
5. Organizator i Współorganizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany jednostek wskazanych w ust. 5 powyżej za uprzednim powiadomieniem dokonanym za pośrednictwem strony internetowej Wydarzenia, o której mowa w ust. 4 powyżej.
6. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian Regulaminie Konferencji oraz zobowiązuje się do publikowania na stronie internetowej aktualnych informacji.
§ 2 Program konferencji
1. Program Konferencji obejmuje:
1. Konferencję naukową składającą się z doniesień ustnych wygłoszonych przez zaproszonych gości,
2. Sesje warsztatowo-edukacyjne dla dzieci i młodzieży,
3. Panele dyskusyjne,
4. Sesje networkingowe.
2. Organizator zastrzega możliwość realizacji elementów programu konferencji równolegle.
3. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w Programie Konferencji oraz zobowiązuje się do publikowania w źródłach wskazanych w § 1 pkt 4 aktualnych informacji.
§ 3 Rejestracja udziału w Wydarzeniu
1. Uczestnikiem Wydarzenia jest każda osoba, która bierze udział w Wydarzeniu (dalej jako „Uczestnik”).
2. Udział w Wydarzeniu jest możliwy na podstawie wcześniejszej rejestracji.
3. Uczestnictwo w aktywnościach wymagających wcześniejszej rejestracji nie jest możliwe bez jej dokonania, z zastrzeżeniem sytuacji rezygnacji z uczestnictwa przez zarejestrowanego Uczestnika.
4. Rejestracja odbywa się przez podanie danych Uczestnika i prowadzona jest poprzez formularz rejestracji dostępny na stronie internetowej Wydarzenia.
5. Rejestracja będzie trwała do wyczerpania miejsc.
§ 4 Zasady udziału w Wydarzeniu
1. Uczestnicy akceptują ustalone reguły przebiegu Wydarzenia oraz jego program oraz zobowiązują się nie wpływać na jego zmianę i nie zakłócać przebiegu Wydarzenia.
2. Przed wejściem na Wydarzenie uczestnik zobowiązany jest wziąć udział w czynnościach związanych z potwierdzeniem wcześniejszej rejestracji.
3. W Wydarzeniu mogą brać udział grupy zorganizowane wraz z opiekunem oraz osoby indywidualne.
4. Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć w wydarzeniu tylko w obecności dorosłych opiekunów lub rodziców, którzy odpowiedzialni są za sprawowanie opieki nad małoletnimi w czasie udziału w Wydarzeniu.
5. Organizator i Współorganizatorzy oraz Partnerzy (lista partnerów dostępna na stronie internetowej Organizatora) planują przeprowadzenie fotorelacji z Wydarzenia dla celów dokumentacyjnych (np. raportów i sprawozdań), informacyjnych (dostępnych na stronie internetowej Wydarzenia i innych stronach internetowych z informacją o Wydarzeniu i jego przebiegu), promocyjnych (np. na stronie internetowej Wydarzenia i innych stronach internetowych) profilach w mediach społecznościowych) i archiwizacji (w zakresie nagrań i fotorelacji).
6. Uczestnik biorąc udział w Wydarzeniu, wyraża zgodę na utrwalenie i wykorzystanie swojego wizerunku w celach wskazanych w ust 5 powyżej, bez prawa do wynagrodzenia z powyższego tytułu. Zgoda obejmuje rozpowszechnianie przez Organizatora, Współorganizatora i Partnerów wizerunku utrwalonego w związku z udziałem w Wydarzeniu poprzez: utrwalanie, zwielokrotnianie przy użyciu wszelkich technik, rozpowszechnianie, korzystanie, wprowadzenie do obrotu, użyczenie, publiczne wykonanie, wstawienie, wyświetlenie, odtworzenie, nadawanie, publiczne udostępnianie, archiwizację, w tym w szczególności na stronach internetowych, na profilach w mediach społecznościowych, na wydarzeniach promocyjnych.
§ 5 Zasady bezpieczeństwa
1. Uczestnicy są zobowiązani przestrzegać zasad bezpieczeństwa, przepisów BHP i p.poż obowiązujących na terenie obiektów, w których organizowane jest Wydarzenie oraz stosować się w tym zakresie do poleceń wydawanych przez personel Wydarzenia lub służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo i porządek.
2. Uczestnictwo w Wydarzeniu może się odbywać tylko w wyznaczonych pomieszczeniach i obszarach, zgodnie z obowiązującym programem i porządkiem Wydarzenia. Zabronione jest przebywanie poza wyznaczonym obszarem Wydarzenia.
3. Organizator i Współorganizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione i zgubione podczas Wydarzenia oraz za rzeczy pozostawione w odzieży lub plecakach oddanych do szatni, a także w innych miejscach ogólnodostępnych na terenie Wydarzenia i UP.
4. Postanowienie ust. 3 powyżej stosuje się odpowiednio do rowerów, samochodów i innych pojazdów pozostawionych na terenie UP.
5. Uczestnicy biorąc udział w wydarzeniu nie mogą posiadać ani wnosić na teren Wydarzenia:
a. jakiejkolwiek broni, amunicji, przedmiotów uznanych za niebezpieczne (np. nóż),
b. materiałów wybuchowych, łatwopalnych i toksycznych,
c. długich parasoli,
d. zwierząt, z zastrzeżeniem psów przewodników towarzyszących osobom niepełnosprawnym.
6. Podczas wydarzenia Organizator zabrania prowadzenia na terenie Wydarzenia działalności handlowej, promocyjnej, reklamowej z zastrzeżeniem przypadków, kiedy dany podmiot uzyskał odrębną zgodę.
7. Osobom nietrzeźwym lub będącym pod wpływem środków odurzających, zachowującym się w sposób, który mógłby zagrozić bezpieczeństwu innych Uczestników oraz zakłócić porządek Wydarzenia, a także naruszyć ogólnie przyjęte normy zachowania w miejscach publicznych zakazuje się wstępu na Wydarzenie. Personel Wydarzenia uprawniony jest do zobowiązania osoby, o której mowa w zdaniu poprzednim do opuszczenia terenu Wydarzenia.
8. Personel Wydarzenia w przypadku zakłócania przez Uczestnika ładu i porządku publicznego jest uprawniony do:
a. wylegitymowania Uczestnika w celu ustalenia jego tożsamości,
b. wezwania Uczestnika do stosownego zachowania,
c. żądania opuszczenia terenu Wydarzenia przez Uczestnika i zastosowania wszelkich dostępnych środków, w tym także zatrzymania do chwili przyjazdu Policji, jeśli Uczestnik pomimo wcześniejszego upomnienia nadal zachowuje się w sposób naruszający bezpieczeństwo i porządek Wydarzenia.
9. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nieprzestrzegania przez Uczestników Regulaminu, nie stosowania się przez Uczestników do zaleceń Organizatora oraz poleceń personelu Wydarzenia i służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i porządek.
10. Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody w mieniu lub na osobach wyrządzone przez niego lub osoby pozostające pod jego opieką. Odpowiedzialność w takim samym zakresie jak powyżej, Uczestnik ponosi również wobec innych Uczestników.
11. W celu zapewnienia bezpieczeństwa na terenie Wydarzenia, Organizator może korzystać z monitoringu obejmującego cały teren Wydarzenia, jak i jego poszczególne fragmenty.
12. W przypadku zauważenia zagrożenia dla życia i zdrowia Uczestników, Uczestnik zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym personel Wydarzenia.
§ 6 Przetwarzanie danych osobowych
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”) Organizator informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Stowarzyszenie PARADOGMA ul. Sadowa 18C/21, Sanok, REGON: 541615228, NIP: …………………….
2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu: rejestracji i udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Edukacja – Prawo – Psychologia” PARADOGMA
3. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale w odniesieniu do danych, o których mowa w ust. 3 – konieczne do zawarcia umowy i uczestnictwa w Wydarzeniu.
4. Pani/Pana dane osobowe podane w formularzu rejestracyjnym nie będą udostępniane osobom trzecim. Pani/Pana dana osobowa w postaci wizerunku może zostać utrwalona na zdjęciach lub filmach z Wydarzenia i przetwarzana na stronach internetowych Organizatora, Współorganizatorów i Partnerów oraz profilach na portalach społecznościowych w sposób umożliwiający dostęp osób trzecich, na cele związane z promocją, w tym na potrzeby relacji z wydarzenia – zgodnie z §4 ust. 5-6 Regulaminu.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy) ani do organizacji międzynarodowych.
7. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są podmioty zapewniające wsparcie informatyczne w organizacji wydarzenia – w tym podmiot dostarczający oprogramowanie służące rejestracji na wydarzenie.
8. Pani/Pana dane osobowe podane w formularzu rejestracyjnym będą przetwarzane do czasu zakończenia Wydarzenia, a następnie przez czas przedawnienia roszczeń mogących wyniknąć z uczestnictwa w Wydarzeniu. Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku będą przetwarzane w ramach relacji z wydarzenia na stronach internetowych Organizatora oraz profilach Organizatora w portalach społecznościowych do czasu wycofania zgody na przetwarzanie wizerunku.
9. Posiada Pani/Pan prawo do: uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych i uprawnieniach przysługujących zgodnie z RODO, dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, a także prawo do usunięcia danych osobowych ze zbiorów administratora (chyba że dalsze przetwarzanie jest konieczne dla wykonania obowiązku prawnego albo w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń), oraz prawo do ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w przypadkach i na warunkach określonych w RODO. W zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody posiada Pani/Pan również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych można przesłać e-mailem na adres: paradogma.official@gmail.com, pocztą tradycyjną na adres Organizatora ul. Sadowa 13C/21, 38-500 Sanok.
11. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
§ 7 Postanowienia końcowe
1. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Wydarzenia, zmiany jego programu i formuły. O odwołaniu wydarzenia Organizator ogłosi na stronie internetowej Wydarzenia, o której mowa w §1 ust. 4.
2. Organizator nie będzie wobec Uczestników zobowiązany do żadnej rekompensaty lub odszkodowania z tytułu odwołania Wydarzenia lub zmiany programu Wydarzenia, ani do zwrotu kosztów poniesionych celem uczestnictwa w Wydarzeniu.
2. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.