Preleganci
Anna Maria Wesołowska
Sędzia

Sędzia Sądu Okręgowego w Łodzi w stanie spoczynku. 28 lat orzekała w sprawach karnych. Członek Rady Ekspertów do spraw Skrzywdzonego Dziecka przy Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Społeczny doradca Rzecznika Praw Dziecka. Ambasadorka wprowadzania edukacji prawnej do szkół.
Autorka poradnika prawnego -„Bezpieczeństwo Młodzieży”. Prowadzi wykłady
z zakresu praw dziecka w procesie i przemocy w rodzinie.
Rola szkoły w przeciwdziałaniu przemocy domowej

Dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, prof. UW
Uniwersytet Warszawski
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Polskiej Akademii Nauk (Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach).
Medioznawczyni, ekspertka i doradczyni w zakresie komunikowania się
z mediami i otoczeniem oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi.
Od prawie trzech dekad doradza i szkoli zarządy spółek, przedstawicieli samorządów, instytucji publicznych i innych organizacji. Doradza w sytuacjach trudnych, gdy kryzys przedostanie się do mediów, jak również pomaga konstruować strategie uwzględniające działania prewencyjne minimalizujące ryzyko wystąpienia kryzysu.
Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej; ekspertka Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP).
Jest biegłą sądową z zakresu mediów i komunikacji społecznej.
Pełniła funkcję Wiceprezeski Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (2011-2013) oraz przez dwie kadencje była członkinią Rady Etyki Public Relations (2010-2014).
Jurorka prestiżowego konkursu branży PR „Złote Spinacze” organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Koordynatorka merytoryczna Akademii London School of Public Relations ZFPR. Członkini Komisji Copy Advice Rady Reklamy.
Laureatka nagród branży PR w kategorii Edukacja: PRoton oraz Lwica PR.
Komunikacja destruktywna w życiu społecznym: hejt jako sytuacja kryzysowa
Dr Marek Kaczmarzyk, prof. UŚ,
Uniwersytet Śląski

Biolog, memetyk, nauczyciel i wykładowca. Od lat popularyzuje wiedzę o tym, jak funkcjonuje mózg ucznia i nauczyciela, jak działają emocje w procesie uczenia oraz jak współczesna neurobiologia może wspierać szkołę
i wychowanie.
Autor cenionych publikacji naukowych i książek, m.in.:
- Synapsy społeczne
- Obcy na planecie dorosłych
- Strefa napięć
- Szkoła memów
- Potrzeba obecności
Od kilkunastu lat prowadzi wykłady i szkolenia dla nauczycieli, wychowawców i rodziców- uczestniczyło w nich już ponad 100 tysięcy osób. Przewodniczy Komitetowi Naukowemu Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki.
Potrzeba obecności, czyli neurobiologiczny rozwój dzieci
i młodzieży

mgr Marta Ciesielska
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie
Studia licencjackie na kierunku teoria muzyki ukończyła na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. W roku akademickim 2005/2006, w ramach rocznego stypendium naukowego, studiowała na Wydziale Muzykologii Universitatea Națională de Muzică din București w Rumunii. Studia magisterskie ukończyła
w Akademii Muzycznej w Krakowie.
Obecnie jest nauczycielką dyplomowaną. Prowadzi zajęcia z przedmiotów ogólnomuzycznych w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. M. Karłowicza
w Krakowie, gdzie pełni również funkcję specjalisty ds. organizacyjnych. W pracy pedagogicznej wykorzystuje wiedzę z zakresu neurodydaktyki oraz stosuje autorskie metody nauczania oparte na gamifikacji.
Prywatnie Marta Ciesielska to miłośniczka tańca i literatury, kolekcjonerka nietypowych ołówków oraz entuzjastka pisania ręcznych listów i dzienników.
Neurobiologia muzyki
ppłk Marcin Faliński
.jpg)
Marcin Faliński to absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Swoją karierę zawodową rozpoczął jako dziennikarz Życia Warszawy w 1992 roku. Już rok później rozpoczął służbę w Urzędzie Ochrony Państwa – w 1996 roku ukończył kurs oficerski w Ośrodku Kształcenia Kadr UOP, a następnie został oficerem Zarządu Wywiadu. W 1997 roku ukończył kolejny kurs oficerski w Ośrodku Kształcenia Kadr Wywiadu.
Od 2002 roku służył jako oficer Agencji Wywiadu. Po 25 latach służby w strukturach bezpieczeństwa państwa, w 2017 roku, w stopniu podpułkownika, przeszedł na emeryturę.
Jest współautorem bestsellerowych powieści historyczno-szpiegowskich takich jak:
📘 Operacja Rafael (2019),
📘 Operacja Singe (2020),
📘 Operacja Retea (2021),
📘 W czerwonej sieci (2022),
📘 Obcy horyzont (2023),
📘 Ostatni azyl (2024),
📘 Obietnica zdrady (2024).
Już we wrześniu br. zaplanowana jest premiera kolejnej powieści – będącej zarówno prequelem, jak i sequelem dotychczasowych książek.
Poza działalnością literacką, Marcin Faliński jest uznanym komentatorem i ekspertem ds. służb specjalnych oraz szeroko rozumianego bezpieczeństwa. Regularnie występuje w mediach takich jak: Wirtualna Polska, Radio 357, Radio Nowy Świat, Radio Doxa, Polskie Radio 24, Polsat, TVN24, News 24, Super Express, My Politics, GoniecPL, DziennikPL. Publikuje także felietony w magazynie „Gentleman”.
Jako prelegent gościł m.in. na Uniwersytecie Opolskim, Uniwersytecie Warszawskim oraz w Akademii Sztuki Wojennej.
📍 Spotkanie z Marcinem Falińskim będzie wyjątkową okazją do poznania kulis pracy służb specjalnych, spojrzenia na świat bezpieczeństwa z pierwszej ręki oraz inspiracji twórczością literacką opartą na rzeczywistych doświadczeniach.
Spotkanie autorskie

mgr Dawid Mędrala
Uniwersytet Śląski
Absolwent studiów magisterskich Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na
kierunkach bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe oraz politologia.
Negocjator kryzysowy i mediator, specjalista z zakresu komunikacji
promocyjnej i kryzysowej, psycholog kliniczny. Doktorant pedagogiki.
Autor publikacji z zakresu teorii wychowania i socjologii. Reprezentuje
krytyczne podejście do klasycznych metod wychowania, podkreślając
istotne znaczenie technologii cyfrowej. Popularyzator nauki i wydawca.
Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Ogólnopolskiego Sympozjum
Naukowego Neurodydaktyki.
Wychowanie chłopców - kryzys męskości czy wołanie o pomoc
mgr Piotr Biłas
PARADOGMA, Fibrax Sanok, Soward Kids

Magister inżynier chemii, absolwent Politechniki Krakowskiej oraz licznych studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki, zarządzania chemikaliami (REACH), jakości w przemyśle motoryzacyjnym (Automotive Quality Expert), Lean Management (Lean Transformation Expert, Lean Black Belt) oraz studiów MBA na Uczelni Łazarskiego w Warszawie.
Certyfikowany absolwent Leadership Executive Program. Twórca autorskiego frameworku 𝐒.𝐈.𝐌.𝐏.𝐋.𝐄., który wspiera przedsiębiorstwa w porządkowaniu i optymalizacji ich struktury oraz procesów. Aktualnie pracuje nad przygotowywaniem rozprawy doktorskiej z zakresu komunikacji społecznej. Doświadczony menedżer z praktyką na stanowiskach Dyrektora Operacyjnego i Członka Zarządu w kilku dynamicznych organizacjach. Właściciel placówki edukacyjnej 𝐒𝐨𝐰𝐚𝐫𝐝 𝐊𝐢𝐝𝐬 𝐒𝐚𝐧𝐨𝐤, której misją jest wszechstronny rozwój dzieci poprzez świadome kształcenie kompetencji przyszłości.
Jest pomysłodawcą oraz organizatorem konferencji naukowej 𝐏𝐀𝐑𝐀𝐃𝐎𝐆𝐌𝐀 oraz założycielem Stowarzyszenia 𝐏𝐀𝐑𝐀𝐃𝐎𝐆𝐌𝐀, promującego odwagę krytycznego myślenia, kwestionowanie status quo i transformację społeczną. Jego podejście do zarządzania opiera się na systemowym myśleniu, logice i procesowej precyzji. Dąży do bycia skutecznym liderem transformacji firm i ludzkiej świadomości wspierając ich w osiąganiu trwałego rozwoju. Uważa, że fundamentem rozwoju jest ciągła zmienność i rekonstrukcja rzeczywistości, zgodnie z frazą 𝐬𝐨𝐥𝐯𝐞 𝐞𝐭 𝐜𝐨𝐚𝐠𝐮𝐥𝐚 – rozpuszczaj i jednocz, rozkładaj i buduj na nowo.
Poza działalnością zawodową, rozwija się nieustannie poprzez udział w konferencjach, szkoleniach i projektach edukacyjnych. Pasjonat muzyki elektronicznej (DJ), kinematografii, tańca oraz gry na pianinie. Głęboko zainteresowany zarówno zaawansowanymi technologiami jak niebiologiczna inteligencja (NBI), jak i duchowym wymiarem świadomości. Orędownik teorii ewolucji i mechaniki kwantowej. W życiu prywatnym i biznesie kieruje się zasadą: 𝐦𝐨𝐜 𝐩𝐨𝐧𝐚𝐝 𝐬𝐢ł𝐞̨.
Wstyd – destrukcyjna siła emocji

mgr Janina Sabat
PARADOGMA, Uniwersytet Śląski
Seksuolog i psycholog sądowy, psychopatolog i psychofarmakolog, terapeutka psychoanalityczna, językoznawczyni i lingwistka kryminalistyczna, kryminolog i kryminalistyk, profiler kryminalna. Neurobiologicznie osadzona freudystka stosująca w pracy terapeutycznej hipnozę kliniczną. Stała biegła sądowa przy Sądzie Okręgowym w Katowicach z zakresu seksuologii sądowej; językoznawstwa polonistycznego i kryminalistycznego; psychologii sądowej i śledczej oraz profilowania kryminalnego; prawa oświatowego, zarządzania oświatą i dydaktyki przedmiotowej.
Doktorantka językoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Słuchaczka Studiów Podyplomowych z psychotraumatologii i neuropsychologii.
Ukończyła m.in. Studia Podyplomowe Negocjacji Kryzysowych na Uniwersytecie Śląskim. Jest absolwentką Studiów Podyplomowych Seksuologii Klinicznej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Ukończyła także studia z zakresu prawa oświatowego, zarządzania oświatą, psychologii dochodzeniowo-śledczej, psychologii sądowej, oligofrenopedagogiki, pedagogiki resocjalizacyjnej i socjoterapii, logopedii i emisji głosu oraz pedagogiki tańca i choreografii. Posiada uprawnienia do nauczania języka polskiego, biologii, historii, muzyki, plastyki, techniki.
Autorka kilkunastu naukowych publikacji i uczestniczka wielu konferencji naukowych krajowych i międzynarodowych.
Organizatorka cyklu Interdyscyplinarnych Konferencji Naukowych „Kobieta BEZPIECZNA”. Przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego od I do VI edycji Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki. Obecnie Wiceprzewodnicząca Komitetu Naukowego Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki oraz Wiceprzewodnicząca Komitetu Naukowego Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej PARADOGMA.
Członkini Zarządu Stowarzyszenia PARADOGMA.
Zainteresowania naukowe:
Seksuologia: diagnozowanie i opiniowanie sądowo-seksuologiczne, przestępczość seksualna, zespół dezaprobaty płci;
Psychologia: psychopatologia (zaburzenia osobowości, choroba afektywna dwubiegunowa, schizofrenia, psychozy), profilowanie kryminalne, psychoanaliza, psychofarmakologia;
Językoznawstwo: lingwistyka kryminalistyczna, komparatystyka językowa, logika językowa, języki słowiańskie;
Edukacja: neurodydaktyka, nauczanie języka polskiego jako obcego, dydaktyka tańca towarzyskiego, dydaktyka śpiewu (kantoralna emisja głosu), prawo oświatowe.
Zainteresowania pozanaukowe:
Balet, opera, muzyka klasyczna, tarot, taniec towarzyski, historia tańca, poezja, literatura biograficzna i faktu, twórczość literacka Trumana Capote'a, filmy: horrory i thrillery.
W wolnych chwilach tancerka ProAm, amatorska tancerka baletowa i śpiewaczka operowa. Uczennica samego Tadeusza Konadora.
Prywatnie, miłośniczka medycyny estetycznej, kotów i Maryli Rodowicz.
Od hejtu do szlaku pamięciowego, czyli o neurobiologii traumy

Seweryn Szwyd
PARADOGMA
Z wykształcenia dziennikarz, jest specjalistą w zakresie komunikacji wizualnej, video marketingu oraz employer brandingu, łączącym kreatywność z podejściem strategicznym. Jego działalność koncentruje się na projektowaniu graficznym, produkcji treści wideo oraz budowaniu silnej marki pracodawcy, co przekłada się na skuteczną komunikację zarówno z klientami, jak i pracownikami.
W ramach projektowania graficznego i video marketingu tworzy spójne materiały wizualne, które wzmacniają przekaz marki i angażują odbiorców. Specjalizuje się w produkcji i edycji treści dostosowanych do różnych kanałów komunikacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem mediów cyfrowych.
Jako specjalista ds. employer brandingu projektuje strategie wzmacniające wizerunek pracodawcy, wspierając organizacje w przyciąganiu i utrzymywaniu talentów. Współtworzy kampanie komunikacyjne oraz inicjatywy wewnętrzne, które kształtują pozytywne doświadczenia pracowników i kandydatów.
Dodatkowo specjalizuje się w analizie treści medialnych oraz weryfikacji informacji. Posiada certyfikat Advanced Digital Reporting and Fighting Misinformation, przyznany przez Google News Initiative (GNI) News Lab, który pozwala mu skutecznie zwalczać dezinformację i dbać o wiarygodność przekazu.
Prywatnie jest miłośnikiem muzyki, aktywnie organizuje wydarzenia kulturalne i występuje jako DJ. Gdy tylko pojawia się słońce, wyrusza na długie rowerowe wyprawy, które sam planuje i organizuje - również w formie wielodniowych wypraw dla innych pasjonatów.
Employer branding w dobie zmian pokoleniowych
mgr Damian Popek
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
w Sanoku

Urodzony w 1981 roku w Sanoku, gdzie uzyskał wykształcenie podstawowe i średnie. We Wrocławiu zgłębiał wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej – resocjalizacja oraz edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych umysłowo zdobywając odpowiednio dyplom licencjata i magistra. Podyplomowe studia z wychowania fizycznego rozpoczął i ukończył w Rzeszowie. Uczestnik wielu kursów i szkoleń z zakresu szeroko pojętej pedagogiki.
Nauczyciel dyplomowany, który swoje życie zawodowe od 2007 roku – po dziś dzień związał ze SOSW w Sanoku. Szczęśliwy ojciec i mąż. Jego pasją od zawsze jest sport – uwielbia: hokej na lodzie, unihokej (m.in. zdobywca z drużyną Wilki Sanok - 4 miejsca w rozgrywkach ekstraligi seniorów), tenis ziemny, kolarstwo, siatkówkę i piłkę nożną. Poszukuje prawdy na różnych płaszczyznach, wyczulony na niesprawiedliwość. Przez większość jego życia towarzyszy mu muzyka zespołu U2. Uzależniony od nabywania i czytania książek.
NIEswiadomi?

Dr Cezary Wosiński
Grupa Edukacyjna Soward
Doktor nauk humanistycznych, przedsiębiorca, nauczyciel akademicki, działacz
społecznych organizacji pozarządowych, tata, mąż. Łowca rymów, kolekcjoner
dźwięków i smaków. Twórca kabaretu literackiego. Od ponad 30 związany z edukacją
niepubliczną i rozwojem edubiznesu.
- Przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy Soward,
- Ekspert Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego,
- Ekspert Zespołu ds. Pieczy Zastępczej Marszałka Województwa Śląskiego,
- Przewodniczący Rady Programowej Fundacji Instytut Dialogu i Rozwoju Społecznego.
Profesor wizytujący National University of Irealnd, Galway; British Institute of Information Technology, London, UK; York St John College, York, UK; Cromwell College, (UK) Univerity della Calabria, Italy, Universitat Rovira I Virgili (Tarragona), Spain; Visiting Professor of National University of Aviation, Kijev, Ukraine
Rektor Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie
Dyrektor polsko-ukraińskiego projektu DOM SILESIA – przedstawicielstwa Związku Miast Ukrainy w województwie śląskim,
Twórca międzynarodowej organizacji edukacyjnej z oddziałami w Ukrainie, Gruzji, Mołdawii, ZEA i Nigerii — ponad 70 partnerów akademickich, 20 oświatowych i 200 zatrudnionych,
Twórca europejskiej sieci franczyz edukacyjnej pod markami Soward i Brainy – 200 placówek
Członek Europejskiego Stowarzyszenia Rektorów Uniwersytetów Pedagogicznych
Założyciel i członek Międzynarodowej Akademii Pedagogicznej w Kijowie
Członek Rady ds. Europejskich przy Prezydencie Miasta Częstochowy (2004-2008)
Laureat nagrody European Language Label Komisji Europejskiej (2004)
Odznaczony Medalem Brązowym Prezydenta RP za Długoletnią Służbę
Odznaczony medalem „Nestor Litopisec” za ważny wkład w rozwój współpracy ukraińsko-polskiej
Odznaczony medalem Uniwersytetu Dragomanowa w Kijowie za znaczący wkład w propagowanie idei jedności Europy
Przewodniczący Rady Wydawniczej Wydawnictwa Wyższej Szkoły Lingwistycznej
Redaktor naczelny Międzynarodowego Periodyku Naukowego „Poliglota. Edukacja Językowa Dzieci”
Członek Zespołu Redakcyjnego kwartalnika SO!Brainy
Kierownik 10 projektów finansowanych z budżetu UE (Europejski Fundusz Społeczny, VI program ramowy, Leonardo Da Vinci, Erasmus LLP) o wartości ponad 10 mln euro
Autor 10 publikacji naukowych, organizator 50 międzynarodowych konferencji i seminariów naukowych,
Autor 1 tomiku wierszy dla dorosłych, polowy powieści i 1/3 tomiku wierszy dla dzieci.
Młodzi przejmą świat , gdy oddamy im stery - refleksje o kompetencjach przyszłości.
Dr Małgorzata Pietrzycka
Uczelnia Państwowa im. Jana Grodka w Sanoku

Małgorzata Pietrzycka Adiunkt Uczelni Państwowej im. Jana Grodka w Sanoku,
Doktor w dziedzinie nauk społecznych, dziedzina pedagogika;
Honorowy Profesor Oświaty;
Mgr pedagogiki w zakresie wychowania przedszkolnego, specjalność: nauczycielska;
Studia podyplomowe- kwalifikacyjne;
- Zarządzanie instytucja oświatową w zreformowanym systemie edukacji
- Edukacja elementarna
-Diagnoza i terapia pedagogiczna
-Stosowana analiza zachowania kurs- praca z dzieckiem autystycznym - III stopniowy terapii
behawioralnej.
Wieloletni dyrektor Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 3 w Sanoku, działaczka
społeczna.
Za osiągniecia w pracy zawodowej odznaczona zaszczytnym odznaczeniem resortowym
Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Nagrodą Ministra Edukacji Narodowej,
Podkarpackiego Kuratora Oświaty, Rektora Uczelni Państwowej im. Jana Grodka w Sanoku
oraz wielokrotnie Burmistrza Miasta Sanoka.
Zainteresowania zawodowe oscylują wokół badań kultury organizacyjnej placówek
oświatowych, edukacji, wsparcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, pracy ze
studentami w obszarze przygotowania ich do pełnienia zaszczytnej funkcji nauczyciela,
wychowawcy przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, pedagoga, terapeuty.
Zainteresowania prywatne: turystyka, malarstwo, kultura, historia, współpraca z
instytucjami społecznymi działającymi na rzecz wsparcia osób potrzebujących, chorych,
wykluczonych oraz funkcjonowania placówek edukacyjnych w obecnej trudnej
rzeczywistości.
Wypalenie zawodowe w ujęciu teoretycznym i jak mu przeciwdziałać w praktyce

Dr Patrycja Pater-Grzeszyk
Uczelnia Państwowa im. Jana Grodka w Sanoku
Absolwentka psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, doktor nauk społecznych
w dyscyplinie pedagogika. Od 2010 roku związana z Uczelnią Państwową w Sanoku,
początkowo jako wykładowca aktualnie jako adiunkt. Wieloletni praktyk, psycholog,
nauczyciel mianowany. Pracowała w gimnazjum, szkole podstawowej, przedszkolu, jak
również w sanatorium oraz licznych projektach mających na celu poprawę funkcjonowania
osób z grup ryzyka.
Dziecko w świecie mediów społecznościowych
Dr Marta Jasiczek
Uczelnia Państwowa im. Jana Grodka w Sanoku

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w
Sanoku oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Doktor nauk
humanistycznych, nauczyciel akademicki w Instytucie Nauk Społecznych Uczelni
Państwowej w Sanoku. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu
pedagogiki. Autorka publikacji naukowych poświęconych zagadnieniom pedagogiki i
komunikacji międzyludzkiej. W pracy badawczej łączy perspektywę pedagogiczną z
podejściem interdyscyplinarnym, koncentrując się na analizie procesów
komunikacyjnych w kontekście edukacyjnym. Jej zainteresowania naukowe obejmują
współczesne wyzwania edukacji, komunikację interpersonalną w relacjach
nauczyciel–uczeń oraz retorykę jako narzędzie wspierające proces dydaktyczny.
Komunikacja, która kształtuje - rola informacji zwrotnej w budowaniu motywacji uczniów

mgr Ewa Nosek
Uczelnia Państwowa im. Jana Grodka w Sanoku
Pedagog, oligofrenopedagog, nauczyciel Specjalnego Ośrodka Szkolno-
Wychowawczego w Lesku, wykładowca w Instytucie Nauk Społecznych Uczelni Państwowej
im. Jana Grodka w Sanoku. Terapeuta VR, terapeuta eegBiofeedback, trener TUS, trapeuta
dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Promotor nowoczesnych metod nauczania i
terapii z wykorzystaniem TIK.
Wirtualna rzeczywistość w pracy z dziećmi z ASD - wyzwania i możliwości
Rafał Pęczak
Grupa Edukacyjna Soward

Człowiek od procesów i ich usprawniania. Widzi ułatwienia nawet tam, gdzie ich nie widać. O tym będziecie mieli okazję się przekonać podczas Jego prelekcji w trakcie wydarzenia.
Manager w takich firmach jak Orbis Travel, Esky, TravelTech oraz Soward. Od zawsze związany z podróżami i rozwojem nowych technologii. Wieloletni instruktor wschodnich sztuk walki. Aikido, samoobrona dla kobiet oraz walka mieczem i kijem oraz krav maga to jego największa specjalność. Sumienna praca pozwala mu nieustannie doskonalić swoje umiejętności, które później przekazuje swoim podopiecznym w czasie zajęć.
Poza biznesem od lat zgłębia i naucza wschodnich sztuk walki. Posiada 4 dan Aikido Aikikai, jest egzaminatorem Polskiej Federacji Aikido i instruktorem samoobrony, walki kijem i mieczem oraz krav magi. Praca nad sobą to dla niego codzienność- na macie i poza nią.
Pasjonat filozofii Wschodu, medytacji i świadomego życia. Wierzy, że nawet najdrobniejsze usprawnienie może mieć ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie. Żyje według zasad: „Nie ma takich drzwi, których nie można otworzyć” i „Train hard or go home”. Od 2018 roku współtworzy ekosystem Soward.
Asertywny rodzic - asertywne dziecko